Onnodige nederlaag voor SV Dalfsen

Dalfsen speelde zondag een wedstrijd met twee gezichten. Tot de onterecht gegeven penalty voor Winterswijk in de 70e minuut speelde Dalfsen een gewonnen wedstrijd. Na de penalty stortte het team van trainer Jacob Grooten als een kaartenhuis in elkaar en verloor het uiteindelijk geflatteerd met 2-4.

Dalfsen begon sterk aan de wedstrijd en nam duidelijk het initiatief. Kleine kansjes aan Dalfser zijde werden niet tot doelpunten omgezet maar dat deed Winterswijk wel in de 30e minuut. Hier ging een glijpartij van Niek van Ringen aan vooraf en uiteindelijk belandde de bal via een been van Dalfsen in het doel. De gasten konden niet lang van hun voorsprong genieten want vijf minuten later stond Dalfsen alweer op voorsprong door twee doelpunten van Jeroen Kamphuis. Voor rust had Dalfsen de score zeker nog kunnen uitbreiden maar kansen van Kariem Own leidden niet tot een grotere uitslag, er werd gerust met een 2-1 voorsprong van Dalfsen.

Na rust pakte Dalfsen de draad weer op en ging op jacht naar de derde treffer. Kansen voor Kariem Own en Jeroen Kamphuis werden echter door de goalie van Winterswijk onschadelijk gemaakt. In de 60e minuut werd Vince van den Anker in de 16 onderuit gelopen maar de scheidsrechter weigerde een strafschop te geven. Even later een soortgelijke situatie in het strafschopgebied van Dalfsen waarbij de bal wel op de stip werd gelegd. Winterswijk wist wel raad met dit cadeautje en scoorde de gelijkmaker. Het doelpunt zorgde voor extra energie bij de gasten en binnen tien minuten werd de voorsprong uitgebreid tot 2-4. Dalfsen kon het fysiek en mentaal niet meer opbrengen om weer op jacht te gaan naar de gelijkmaker en verloor uiteindelijk de wedstrijd geheel onnodig.