SV Dalfsen verder in bekertoernooi

Dalfsen speelde haar derde en laatste wedstrijd in de poulefase van de bekercompetitie. Na de 3-2 overwinning op BWO uit Hengelo en het 1-1 gelijkspel tegen SVI uit Zwolle trad het team van trainer Jacob Grooten aan tegen zaterdag 2e klasser Enter Vooruit.

Op het kunstgras van Enter startte Dalfsen zonder haar vaste doelman Mark Knol die vervangen werd door reservedoelman Bjorn de Graaff. Dalfsen begon aanvallend en maakte het Enter lastig in de opbouw, ook Enter speelde aanvallend wat een aantrekkelijke wedstrijd opleverde met kansen over en weer. Dalfsen was het dichtst bij een doelpunt met een kopbal op de paal.

Ondanks de kansen werd er voor rust niet gescoord en pakte Dalfsen de draad na de pauze weer op. Enter werd verder onder druk gezet maar werd toch een paar keer gevaarlijk uit een counter. Het was echter Dalfsen dat uit een vrije trap wist te scoren. Joren Rietman wist de inlopende Stefan Jansen of Lorkeers te bereiken die keurig binnen knikte. Dalfsen speelde daarna de wedstrijd beheerst uit en plaatste zich voor de volgende ronde in het bekertoernooi. Volgende week speelt Dalfsen haar eerste competitiewedstrijd uit tegen Columbia in Apeldoorn, aanvang 14.00 uur.

Foto: Enters Nieuws