Voorbeschouwing FVC – SV Dalfsen

SV Dalfsen speelt zondag een uitwedstrijd tegen de Friesche Voetbal Club uit Leeuwarden. De Leeuwarders hebben het lastig in de eerste klasse F. Met 5 punten uit 8 wedstrijden staan de Friezen voorlaatste, net boven GAVC uit Grou. Ondanks het tegenvallende resultaat is het contract met hoofdtrainer Harold Wekema afgelopen week verlengd vanwege volle tevredenheid.

FVC bestaat dit jaar overigens 100 jaar en kent dus een lange geschiedenis. Binnen de club is er momenteel een hevige discussie losgebarsten over het overstappen op het zaterdagvoetbal. Uit een enquête blijkt dat 46% van de seniorenleden liever op zaterdag voetbalt. In december wordt de knoop doorgehakt in een te houden bijzondere ledenvergadering.

Ook trainer Jacob Grooten heeft afgelopen week zijn contract met SV Dalfsen verlengd. Hierbij zijn afspraken gemaakt over het volgen van de trainerscursus UEFA A. Zijn team begint steeds beter te draaien in de eerste klasse en met name in de thuiswedstrijden wordt resultaat gehaald. Tijd om deze trend ook in uitwedstrijden voort te zetten, te beginnen in Leeuwarden. Vanaf Sportpark Gerner vertrekt om 11.30 uur een bus en er is nog ruimte voor enkele supporters.