Deze zomer geen oefenduels van PEC Zwolle in Dalfsen

De oefenduels die PEC Zwolle deze zomer zou spelen op Sportpark Gerner, gaan niet door in Dalfsen. Aanvankelijk kreeg de organisatie de toezegging dat het veld in orde zou zijn, maar helaas is de kwaliteit van de grasmat onvoldoende om op te spelen.

Ondanks dat de eerste wedstrijd die PEC Zwolle in Dalfsen zou spelen pas over twee weken, kan nu al geconcludeerd worden dat het gras op het hoofdveld tegen die tijd niet op niveau is. Daarop hebben PEC Zwolle, SV Dalfsen, ASC’62 en de gemeente in gezamenlijk overleg besloten om deze zomer geen oefenduels af te werken op Sportpark Gerner.

PEC Zwolle zou op Sportpark Gerner oefenen tegen FC Dalfsen (29 juni) en KAA Gent (12 juli). FC Dalfsen – PEC Zwolle wordt nu gespeeld bij VV Wijthmen, op de oorspronkelijke datum en tijd: zaterdag 29 juni om 17.00 uur. PEC Zwolle – KAA Gent is door de Belgische ploeg gecanceld.

SV Dalfsen en ASC’62 balen ontzettend van de gang van zaken en verontschuldigen zich tegenover de vrijwilligers die al vele uren voorbereidend werk verrichtten én een ieder die zich zo had verheugd op deze wedstrijden.