SV Dalfsen wint derde thuiswedstrijd op rij

Zondagmiddag wist SV Dalfsen ook haar derde thuiswedstrijd op rij te winnen, dit keer was SV Dedemsvaart de tegenstander. Het eindigde op Sportpark Gerner in 2-0.

Eind februari eindigde de uitwedstrijd tegen de oranjehemden nog in een doelpuntloos gelijkspel. Dit keer bleef de brilstand maar kort op het scorebord staan, want na een paar kleine mogelijkheden was het in de 19e minuut Joren Rietman die de score opende. Van behoorlijke afstand schoof hij de bal beheerst langs de goed keepende doelman van Dedemsvaart. Dalfsen bleef dominant en zette Dedemsvaart continu onder druk. Echte doelkansen bleven uit en zo kabbelde de wedstrijd voort en werd er met een tussenstand van 1-0 gerust.

Na rust pakte Dalfsen de draad weer op en wist de verdediging van Dedemsvaart met pijn en moeite doelpunten te voorkomen. Dit leverde wel een serie gele kaarten op van de goed leidende heer Eisinga uit Loppersum. In de 69e minuut leek wederom Joren Rietman te scoren, maar nadat hij de doelman had gepasseerd legde hij de bal perfect af op Erik Koedijk die beheerst afrondde. Dalfsen kwam geen moment meer in moeilijkheden en speelde de wedstrijd professioneel uit.

Na afloop van de wedstrijd werd de dag afgesloten op het zonovergoten terras compleet met live muziek en heerlijke hapjes. Volgende week speelt Dalfsen uit tegen Asser Boys, aanvang 14.00 uur.