VIDEO | SV Dalfsen koploper na winst tegen Germanicus

Op een zonovergoten maar fris Sportpark Gerner speelde Dalfsen zondagmiddag tegen middenmoter Germanicus. Dankzij een 3-1 overwinning – en een gunstig resultaat bij de concurrentie – heeft Dalfsen de koppositie heroverd.

De uitwedstrijd in Coevorden was met 2-1 verloren, dus Dalfsen begon scherp aan de wedstrijd. De eerste fase was dan ook voor Dalfsen, maar echte kansen bleven uit. Germanicus moest al na tien minuten wisselen, nadat een speler door een ongelukkige actie niet verder kon spelen.

Dalfsen combineerde vlot en in de 15e minuut leverde dit een doelpunt op, Joren Rietman was de doelpuntenmaker. Dalfsen bleef dominant en kreeg nog enkele kansen, waarvan de beste kans door Alexander Habers net naast werd geschoten. Hoe verder de eerste helft vorderde, hoe beter Germanicus in haar spel kwam. Toch wist Dalfsen vlak voor rust te scoren, Luc van der Vegt kon van dichtbij afronden.

Ook na rust bleef Germanicus goed partij bieden tegen Dalfsen, maar echte kansen waren er niet. Totdat in de 57e minuut de bal ineens op de stip werd gelegd na een overtreding van Dalfsen op de rand van het strafschopgebied. De penalty die volgde werd onberispelijk ingeschoten door Germanicus; 2-1.

Van beide kanten werd een paar keer gewisseld en door een prachtige combinatie van Erik Koedijk en Bas Pietersma wist de laatste te scoren in de 77e minuut. De overwinning kwam niet meer in gevaar en Dalfsen speelde de wedstrijd gecontroleerd uit. Ondertussen bleek dat de wedstrijd SC Stadskanaal en VV Lemelerveld in een gelijkspel was geëindigd, waardoor Dalfsen nu alleen aan kop staat in de Tweede klasse L. Volgende week speelt Dalfsen thuis tegen Dedemsvaart, aanvang 14.00 uur.