Dalfser voetbalverenigingen op bezoek bij PEC Zwolle

Afgelopen dinsdag waren de Dalfser voetbalverenigingen uitgenodigd door PEC Zwolle voor een voetbaltechnische avond.

Een kleine dertig personen werden met koffie onthaald in een representatieve business ruimte en welkom geheten door hoofd scouting Bert Ebbens. Hij introduceerde Henk Brugge en Alexander Palland die binnen PEC Zwolle verantwoordelijk zijn voor de jeugdopleiding.

In een prima presentatie werd vervolgens de organisatie van PEC Zwolle toegelicht en werd ingegaan op de voetbalacademie. Alle aspecten van deze academie kwamen aan de orde zoals de samenwerking met de scholen (CSE), de wijze van training geven, de medische aspecten en het mentale deel van de voetbalsport. Tussendoor was er volop ruimte voor vragen en opmerkingen zodat aan het eind van de avond iedereen goed geïnformeerd het MAC3Park Stadion verliet.

De Dalfser voetbalverenigingen (SV Dalfsen, ASC’62, SV Nieuwleusen, Union SV, VV Hoonhorst en VV Lemelerveld) overwegen een gezamenlijke alliantie aan te gaan met PEC Zwolle. De avond werd in het kader van deze alliantie georganiseerd om de verenigingen te informeren over de mogelijkheden die deze alliantie kan bieden. Binnenkort wordt door de verenigingen een besluit genomen met betrekking tot deze alliantie met PEC Zwolle.