75 jaar SVD | De beste elf van… Bennie Offenberg

Bennie Offenberg (72) behoort tot het interieur van Sportvereniging Dalfsen. In de jaren vijftig keek hij als jeugdspeler al naar wedstrijden van het eerste elftal van AVV, zoals de vereniging in die tijd nog heette. Anno 2017 bezoekt Bennie nog steeds elke thuiswedstrijd en vrijwel alle uitduels. Door de jaren heen heeft hij het eerste elftal ruim 1500 keer in actie gezien. Reden genoeg om hem te vragen naar zijn beste SVD-elftal aller tijden.

1) Wim Koerhuis
“Van alle keepers heeft hij het langst in Dalfsen 1 gespeeld. Wim was de eerste keeper die echt goed kon meevoetballen.”

2) Theo Feijen sr.
“Was een harde speler met een ongelofelijke passie voor SV Dalfsen. Hij is sinds jaar en dag erelid van de vereniging.”

3) Henk Feijen
“Technisch de beste speler ooit van SV Dalfsen. Kon goed verdedigen, maar vooral geweldig voetballen.”

4) Gerard Grobbée
“Zeer multifunctionele voetballer. Een uitstekende verdediger, maar heeft zich ook zijn bewezen als invaldoelman.”

5) Frans Nijenhuis
“In de jaren speelde hij al in de jeugd van SV Dalfsen en pas in 2016 stopte Frans bij de veteranen.”

6) Nico Klumper
“Zwaaide ook in 2016 af als voetballer. Heeft als penningmeester, jeugdtrainer en scheidsrechter veel voor de vereniging betekend.”

8) Gerard Schoorlemmer
“De speler met het hardste schot van de vereniging. Heeft ontzettend veel goals gemaakt in het eerste elftal.”

10) Bennie Rientjes
“Met Bennie Rientjes heb ik zelf nog samengespeeld in Dalfsen 1. Een uitstekende middenvelder.”

7) Harry Kamphuis
“Heel veelzijdig, werkte ontzettend hard. Als jeugdspeler al en ook in het eerste elftal. Maar ook technisch ijzersterk.”

9) Henri Noordman
“Maakte een van de belangrijkste goals in de clubgeschiedenis. Door zijn doelpunt in de verlenging promoveerde SV Dalfsen in 1993 naar de derde klasse.”

11) Hennie Kutterik
“Een klassieke linksbuiten. Bij Feyenoord had je Coen Moulijn, Ajax had Piet Keizer en SV Dalfsen had Hennie Kutterik.”

Wisselspelers: Jan Bosch en Jan Koerhuis. “Beiden hebben lang in het eerste gespeeld en ook daarna veel voor de vereniging betekend.”

Bron: Jubileummagazine SV Dalfsen 75 jaar