SV Dalfsen pas in slotfase langs USV

Het was zondagmiddag een drukte van jewelste op Sportpark Gerner voor de enige echte Dalfser Derby in de derde klasse C. Voorafgaande aan de wedstrijd werd een heerlijke slagroomtaart aangesneden in de bestuurskamer waaraan de besturen van beide verenigingen en diverse sponsors zich te goed deden. Ondertussen werd een voorwedstrijd gespeeld tussen de pupillen van SV Dalfsen en USV en speelden de vechtboertjes hun longen uit hun lijf.

Gelukkig was het ondanks de slechte voorspellingen droog en een aangenaam temperatuurtje werkte ook mee. Toch werd er gespeeld op kunstgras omdat het hoofdveld slecht bespeelbare plaatsen kende. Direct na het beginsignaal van scheidsrechter Leushuis uit Goor nam Dalfsen het initiatief en gaf dit gedurende de hele wedstrijd niet meer uit handen. Diverse combinaties werden opgezet om het doelman Martijn Scheper lastig te maken maar de goalie van USV hield kranig stand. Ook een geweldige volley van Jeroen Kamphuis in de zesde minuut van de wedstrijd werd door Scheper gekeerd. Wat Dalfsen ook probeerde, telkens strandde de doelpogingen op de Nieuwleuser verdediging. Er werd dan ook gerust met een 0-0 stand.

Na rust een ongewijzigd spelbeeld, Dalfsen in de aanval en USV in de verdediging. Na een aantal wissels aan Dalfser kant werd het aanvallende spel van trainer Jacob Grooten voorzien van nieuwe energie. Maar het duurde nog tot de 90e minuut voordat Dalfsen tot scoren kwam. Een strak schot buiten het bereid van doelman Scheper ketste in het net en bracht Dalfsen de overwinning. Omdat concurrent Dalen gelijkspeelde tegen CEC uit Emmercompascuum heeft Dalfsen nu weer twee verliespunten minder dan Dalen en staat het nog steeds bovenaan in de derde klasse C.