SV Dalfsen wint van buurman USV en versterkt koppositie

Onder prima omstandigheden en een ruime publieke belangstelling trad Dalfsen zondag aan in de derby tegen USV. Bij derby’s telt de stand op de ranglijst niet en zo werd de wedstrijd ook door beide ploegen opgepakt. Felle maar sportieve duels, altijd strijd om de bal en kansen over en weer.

Ondanks dat Dalfsen de betere kansen kreeg en de doelman van USV een paar keer handelend moest optreden was het toch USV die de score opende. Een van richting veranderd schot van Sander Schaeffer dwarrelde zo maar achter Mark Knol het doel in. Dalfsen pakte de draad echter weer op, bleef voetballen en liet de bal goed rondgaan. Dit leidde vlak voor rust in de gelijkmaker, een prima voorzet van Fernandez Pruik werd onberispelijk ingeknikt door Maarten Pouwels.

Na rust een sterker Dalfsen en het koste USV steeds meer moeite om over de middellijn te komen. Dalfsen nam in de 58e minuut de leiding door een doelpunt van Erik Koedijk na goed voorbereidend werk van Maarten Pouwels. De strijd werd ook iets grimmiger en een paar keer moest USV aan de noodrem trekken. In de 85e minuut maakte Jeroen Kamphuis aan alle illusies van USV een einde door de 1-3 binnen te tikken. Even later kreeg USV verdediger Martijn Verburg nog een tweede gele kaart voor een overtreding op Kamphuis, waardoor USV de wedstrijd eindigde met tien man.

Dalfsen verstevigde met deze overwinning haar koppositie en treedt over twee weken aan tegen FC Ter Apel ’96. Wedstrijd start om 14.00 uur op Sportpark Gerner.

We bedanken de Vrienden van SV Dalfsen voor het mogelijk maken van de busreis naar USV!

Foto’s: Evert Jan Goos