SV Dalfsen verliest ook van DOS’37

SV Dalfsen heeft het moeilijk in de eerste klasse H, na vier wedstrijden staat de ploeg van trainer Marcel Smid met 1 punt op de laatste plaats.

Dalfsen trad afgelopen zaterdag aan tegen DOS’37 uit Vriezenveen. Dalfsen begon bescheiden en liet de thuisclub het spel maken om vanuit het defensief te counteren. De eerste 20 minuten hield Dalfsen het doel schoon maar DOS’37 was de betere ploeg. Na 23 minuten viel het eerste doelpunt voor DOS, Ronald ter Morsche kopte de bal met een snoekduik in de touwen, 0-1. Dalfsen had moeite met het spel en even later was het weer raak voor DOS, Sander Thomas scoorde de 2-0 waarbij de Dalfser goalie niet geheel vrijuit ging. Voor rust werd het ook nog 3-0 voor de thuisclub, wederom scoorde Ronald ter Morsche voor de Vriezenveners.

Na rust kreeg Dalfsen meer grip op het spel mede door het feit dat Stefan Jansen of Lorkeers de defensie van Dalfsen kwam versterken. Dalfsen kreeg zowaar een aantal kansen maar DOS hield het doel schoon. In de 85e minuut had Dalfsen pech toen een bal op de buitenkant van de  paal belandde. De wedstrijd eindigde in een 3-0 eindstand en gezien het wedstijdverloop was dit een terechte uitslag. Dinsdag 17 oktober speelt Dalfsen in de bekercompetitie een uitwedstrijd tegen Diepenveen. De wedstrijd op Sportpark De Zunnebargh start om 20.15 uur.