Onverdiende nederlaag van Dalfsen tegen NEO

Dalfsen speelde zondagmiddag haar eerste thuiswedstrijd van het seizoen, promovendus NEO uit Borne was de tegenstander op een zonnig Sportpark Gerner. Beide ploegen wilden voetballen en dat leverde een aardige wedstrijd op met kansen voor beide teams.

Achterin moest Dalfsen het overigens zonder de zieke Stefan Jansen of Lorkeers doen, vandaar dat trainer Marcel Smid wat wijzigingen had aangebracht in de verdediging. NEO had een licht veldoverwicht en kreeg dan ook de beste kans in de eerste helft, zo spatte een pegel van zo’n twintig meter op de lat uiteen. De rust werd dan ook in evenwicht bereikt en dat was gezien het vertoonde spel ook een goede afspiegeling.

Na rust kwam er iets meer vuur in het spel van beide teams. Kansen volgden elkaar snel op en Dalfsen nam brutaal de leiding door een eenvoudige schuiver van Jeroen Kamphuis. De reactie van NEO volgde al snel. Een vrije trap op de helft van Dalfsen werd door de linksbuiten van NEO doorgekopt en aansluitend door Bas Spenkelink hard binnen geknikt. Helaas zag het arbitrale trio over het hoofd dat de scorende Spenkelink buitenspel stond en werd het doelpunt tot afgrijzen van heel Dalfsen goedgekeurd.

Dalfsen pakte de draad gelijk op en wist na een knappe individuele actie van Sam van den Anker weer op voorsprong te komen. Ook deze voorsprong duurde niet lang, want na een lichte overtreding op Mark Knol in de vijfmeter waar niet voor gefloten werd maakte dezelfde Knol een overtreding in de 16-meter die wel bestraft werd: geel en een penalty. De strafschop werd onberispelijk binnengeschoten door Max Brunninkhuis. Diezelfde Brunninkhuis ging even later achter de bal staan voor een vrije trap op zo’n 20 meter van het Dalfsen doel. De bal vloog via de onderkant lat in het doel, waardoor Dalfsen uiteindelijk met 2-3 verloor van de Tukkers.

Volgende week speelt Dalfsen een uitwedstrijd tegen Rolder Boys, aanvang wedstrijd om 14.00 uur in Rolde.