Voorbeschouwing | Dalfsen ontvangt hekkensluiter HODO

Donderdag staat het inhaalduel tussen de koploper en de hekkensluiter van de Derde klasse C op het programma, oftewel Dalfsen tegen HODO. Dit affiche werd al twee keer afgelast, maar inmiddels is het volop lente en kan de bal weer lekker rollen in het amateurvoetbal.

Dalfsen tegen HODO is de return van de eerste speelronde van het seizoen. In september vierde Dalfsen na 24 jaar haar rentree in de derde klasse met een klinkende 0-6 overwinning in Hollandscheveld. Man of the match was Chiel Huisjes, die binnen twintig minuten een hattrick maakte.

De zege bij HODO bleek voor Dalfsen de inleiding van een lange serie overwinningen. In de competitie leverden de eerste tien wedstrijden een zege op en tussendoor waren er bekervictories tegen De Zweef, IJVV en DKB. Na de jaarwisseling volgde een klein dipje, maar nog altijd staat Dalfsen 1 er bijzonder goed voor in de Derde klasse C. Met Dalen is er nog één concurrent overgebleven in de strijd om het kampioenschap.

Dalfsen 1 hoopt dat het duel met HODO opnieuw een fraaie serie overwinningen inluidt. Op papier lijkt het elftal uit Hollandscheveld daarvoor de juiste opponent. De ploeg verzamelde tot dusver pas drie punten en is terug te vinden op de laatste plaats in 3C. Daarmee is het overigens nog niet gedegradeerd, want alleen de hekkensluiter vliegt er dit jaar rechtstreeks uit. De achterstand op concurrent OVC’21 bedraagt echter vijf punten, waardoor het een hele klus zal worden om directe eliminatie te ontlopen.

Het duel tussen Dalfsen en HODO begint donderdag om 18.30 uur en wordt bij helder weer gewoon op het hoofdveld gespeeld.