Voetbaljeugd SV Dalfsen en ASC’62 verder als FC Dalfsen

Het is definitief. De jeugdafdelingen van voetbalverenigingen SV Dalfsen en ASC’62 gaan met ingang van het seizoen 2018/2019 samen. Dat doen ze onder de naam FC Dalfsen, voluit Fusieclub Dalfsen. Maandag gaven beide besturen een definitieve GO aan de stuurgroep, die zich het afgelopen jaar inzette om het samengaan te realiseren. Vrijdag zijn alle direct betrokkenen op de hoogte gesteld van de huidige stand van zaken.

Bij een nieuwe jeugdafdeling horen onder andere nieuwe clubkleuren, tenue’s en uiteraard een logo. Na uitvoerig beraad heeft de werkgroep PR/Sponsoring/Communicatie het advies uitgebracht om te kiezen voor de naam FC Dalfsen en de clubkleuren groen/zwart. Een unieke kleurcombinatie in de regio en refererend aan de groene uitstraling van het dorp Dalfsen. Zowel de stuurgroep als de beide hoofdbesturen van ASC’62 en SV Dalfsen kon zich vinden in dit voorstel. In het logo komen de naam en kleuren duidelijk naar voren, evenals het ‘oprichtingsjaar’ 2018. Het tenue heeft zwart als hoofdkleur, met twee groene banen op zowel de voor- als achterzijde. Bedrukking van sponsornaam en/of logo wordt aangebracht in het wit.

Met trots kon de stuurgroep vrijdag ook het nieuwe jeugdbestuur voorstellen. De eerste voorzitter van de jeugdcombinatie is Peter Reumer, oud-hoofdtrainer van onder meer Rohda Raalte, Heino en Dalfsen. Overige bestuursleden zijn Henk van den Top (penningmeester), Eddy van der Vegt (communicatie & sponsoring), Wim Hulleman (voetbal organisatorische zaken), Marnix van Gelder (activiteiten) en Martine Dijsselhof (secretariaat). Daarnaast zijn de lijntjes kort met Bert Spies en Jeroen Booijink, die samen de functie van Hoofd Jeugd Opleidingen gaan invullen en verantwoordelijk zijn voor de organisatie van het voetbaltechnisch gedeelte. Ook kan het jeugdbestuur terugvallen op de stuurgroep, die nog tot het einde van 2018 beschikbaar is voor advies.

De komende maanden gaat het jeugdbestuur verder werken aan alle voorbereidingen op het seizoen 2018/2019. Prioriteit heeft het vinden van coördinatoren, trainers, leiders en overige vrijwilligers die hun steentje willen bijdragen aan FC Dalfsen. Geïnteresseerden worden van harte opgeroepen om zich te melden bij Wim Hulleman, Bert Spies of Jeroen Booijink of via organisatie@fcdalfsen.nl. Nadat de genoemde functies ingevuld zijn, is de weg vrij om in september de allereerste officiële wedstrijden te spelen namens FC Dalfsen, de gezamenlijke jeugdafdeling van ASC’62 en SV Dalfsen.

Lees voor alle details de nieuwsbrief van februari.

Het jeugdbestuur van FC Dalfsen. V.l.n.r.: Henk van den Top, Peter Reumer, Wim Hulleman, Marnix van Gelder, Martine Dijsselhof en Eddy van der Vegt.

Voorzitters Bert Visscher (ASC’62), Peter Reumer (FC Dalfsen) en Dirk Mosterman (SV Dalfsen) ondertekenen het reglement.

Stuurgroep, bedankt voor bewezen diensten! V.l.n.r.: Alfred Beumer, Jan-Sjirk Rodenboog, Ronald Booijink en Gert Pruim. Michiel Zweers ontbreekt op de foto.