Veteranen SV Dalfsen spelen interland in Duitsland

Afgelopen weekend had het veteranenteam van SV Dalfsen interlandverplichtingen in Duitsland. Op uitnodiging van SC Hörstel togen dertig veteranen naar die Heimat om te spelen tegen de Alte Herren van onze partnergemeente.

De ontvangst was allerhartelijkst en nadat iedereen zijn kamer had geïnstalleerd in hotel Mutter Bahr werd per minibus afgereisd naar het sportpark. SC Hörstel had een team samengesteld van diverse leeftijden en dat gold ook voor SV Dalfsen. Gezien het warme weer werd er gekozen voor twee keer een half uur met een drinkpauze. Na de volksliederen en de overhandigingen van de diverse geschenken werd er afgetrapt op het hoofdveld van SC Hörstel. De tribune was aardig gevuld en het publiek leefde mee met de wedstrijd.

Dalfsen nam al snel het initiatief en had duidelijk meer balbezit. Het werd al snel 1-0 waarna in de eerste drinkpauze een ijshockeywissel plaats vond, 8 man eruit en 8 man erin. Deze wissel zorgde voor wat onbalans in het team en de Duitsers wisten hiervan te profiteren. Al snel kwamen ze op voorsprong en gaven deze niet meer uit handen. Dalfsen probeerde nog van alles maar een geweldige keeper van Hörstel stond elke keer in de weg. De eindstand was 4-2 en hier was iedereen eigenlijk wel tevreden mee.

Al snel werd het terras opgezocht en ook dit had de organisatie van SC Hörstel aardig onder de knie. Een ware grillmeister verzorgde het vlees, het bier was heerlijk koel en af en toe een schnapsje was ook niet verkeerd. Nadat de wedstrijd uitgebreid geëvalueerd was werd het hotel opgezocht waar nog een klein examenfeestje bezig was. Uiteindelijk wist iedereen een bed te vinden en even later was het al weer licht. Na een goed ontbijt werd de reis naar Dalfsen aanvaard waarbij Sjakie het nodig vond om onderweg nog een kleine orale attentie in Duitsland achter te moeten laten. De echte die-hards gingen door naar het sproeifeest in Hoonhorst, maar dat zat er voor Sjakie niet meer in.