Tribune op Sportpark Gerner feestelijk geopend

De tribune op Sportpark Gerner is zaterdag op feestelijke wijze geopend. Voorzitters Dirk Mosterman van SV Dalfsen en Bert Visscher van ASC’62 spraken namens beide verenigingen een woordje en loco-burgemeester Klaas Agricola verrichte de officiële openingshandeling. Aansluitend speelden de All Star-teams van SV Dalfsen en ASC’62 de openingswedstrijd.

“Bij een opening hoort ook een terugkijken”, sprak ASC-voorzitter Bert Visscher richting alle vrijwilligers die voorafgaand aan de opening bij elkaar kwamen in de kantine van SV Dalfsen. “We hebben met elkaar, -de bouwbedrijven Bongers en Van Pijkeren en de vrijwilligers van ASC’62 en SV Dalfsen- iets unieks neergezet! Een jaar geleden ontstonden langs de lijn de ideeën en kwam men bij elkaar om te bekijken of deze concreet gemaakt konden worden. Gert van Marle informeerde bij de gemeente naar (on)mogelijkheden. De gemeente wilde wel meewerken maar droeg niet bij in de kosten. We moesten het dus allemaal zelf doen. Vervolgens kwam de tribune van SV Nieuwleusen in beeld. Voor twee euro konden we deze overnemen.”

Eind december werd de tribune van SV Nieuwleusen zorgvuldig afgebroken en opgeslagen, de tekeningen werden gemaakt en de bouwvergunning werd verleend waardoor gestart kon worden met de werkzaamheden. “Pekkeriet graaft uit, fundering wordt gelegd en van de Kamp komt met beton, Wienen met de noodzakelijke kraan en experts van beide bouwbedrijven en verenigingen zetten alles in elkaar. De stoeltjes worden besteld, TAS-stadionreclame regelt de bordjes op de stoeltjes, het glas wordt door Grobbee erin gezet, het kunstgras komt uit Genemuiden en vrijwilligers werken vervolgens de boel af met bestrating”, somde Visscher op. “Het voorgaande is een sterke versimpeling van de realiteit, maar als ik alle stappen op zou moeten noemen, kunnen we deze middag niet eens genieten van de All Stars wedstrijd. Wij hebben als leden en toeschouwers met grote bewondering gekeken naar de samenwerking tussen beide bouwbedrijven, beide verenigingen en alle vrijwilligers. Voetbal mag dan wel oorlog zijn, maar in Dalfsen doen we dat gelukkig anders. En daar mogen we met elkaar heel trots op zijn. Dank allen!”

Vrijwilligers
Gert van Marle en Jacco van Pijkeren werden met name bedankt. “En wij bedanken uitdrukkelijk de vrijwilligers die, op welke wijze dan ook, geholpen hebben bij de bouw van de tribune. Ook willen wij namens jullie allemaal de coördinatoren Johan Lindeboom en Jan Bosch bedanken!” Maar het project is nog niet helemaal af… Erwin van Leussen, de voorzitter van SV Nieuwleusen werd naar voren geroepen want: “We willen onze schuld nog aflossen. Daarom ontvangt Erwin van zowel ASC’62 als SV Dalfsen een euro, waarmee het totale aankoopbedrag is voldaan. Nu is de tribune echt van ons!”

Nadat loco-burgemeester Agricola het lintje bij de tribune doorknipte, stroomde de nieuwe tribune vol voor de groepsfoto die ingelijst wordt aangeboden aan beide bouwbedrijven. Agricola: “Beide sportverenigingen voetbalden als goede buren… en zijn nu vrienden van elkaar. Dat kan groeien tot meer mooie dingen, zoals de realisatie van gezamenlijke jeugdteams. Deze saamhorigheid en verbondenheid moeten we koesteren!”

Openingswedstrijd

Na het officiële gedeelte was het tijd voor de openingswedstrijd. SV Dalfsen en ASC’62 namen het tegen elkaar op met een selectie van voormalig eerste-elftalspelers. Zo stonden bij SVD onder andere Jeroen Booijink, Nico Klumper en René Eijkelkamp in de basis, terwijl ASC’62 aantrad met mannen als Alex Scherpenkate, Herman Zieleman en Ard Dwars.

Onder leiding van scheidsrechter Werner van Eerbeek maakten beide ploegen er een mooi spektakel van. De doelpunten vielen als rijpe appelen, waarbij SV Dalfsen uiteindelijk aan het langste eind trok: 5-3. Namens de roodgele brigade nam Harold Eijkelkamp de eerste twee treffers voor zijn rekening. Jasper Mentink bepaalde de ruststand op 3-2 en Redmar Roelofs was verantwoordelijk voor de 4-3. De mooiste treffer van de avond kwam van de huidige hoofdtrainer van SV Dalfsen. Jacob Grooten poeierde de bal van een meter of twintig strak in de winkelhaak en bepaalde de eindstand op 5-3.

Aan de zijde van ASC’62 was Wim Ekkelenkamp de meest opvallende speler. De huidige coördinator van SV Dalfsen liet zien nog altijd over een uitstekende techniek te beschikken. Hij was verantwoordelijk voor zowel de 1-1 als de 3-3, maar liet in de slotfase de uitgelezen kans op een hattrick liggen.

Na afloop van het All Stars-duel zochten spelers en publiek van beide verenigingen het clubgebouw van ASC’62 op. Daar vloeiden de drankjes rijkelijk en zorgde artiest Wietse van Tol voor de muzikale omlijsting. Het bleef zaterdagavond nog lang onrustig op Sportpark Gerner!

De foto’s zijn van Johan Bokma. Bekijk alle foto’s in ons fotoalbum!