SV Dalfsen pakt overwinning en 1e periodetitel

Dalfsen 1 heeft de eerste periodetitel in de Derde Klasse C te pakken. Op eigen veld speelde de ploeg niet de beste wedstrijd van het seizoen, maar won het desondanks met 4-1 van FC Ter Apel ’96.

Vanwege de overvloedige regenval moest uitgeweken worden naar het kunstgras op Sportpark Gerner. Normaliter kan SV Dalfsen hierop goed uit de voeten, maar dit was in de eerste helft niet te zien. Dalfsen liep constant achter de feiten aan en kwam al binnen vijf minuten goed weg toen Scheidsrechter Phillippo uit Deventer ‘verzuimde’ een penalty te geven aan Ter Apel. Ondertussen trok een winterse bui over wat het spel niet ten goede kwam.

Dalfsen had het moeilijk tegen het fysieke Ter Apel en waar in de beginfase geen penalty werd gegeven kwam deze er vlak voor rust wel. Dit leverde Ter Apel een doelpunt op en voor trainer Jacob Grooten de nodige input voor een donderspeech in de rust. Dit had het elftal blijkbaar nodig want na rust een feller en geconcentreerder Dalfsen en het duurde dan ook niet lang voordat de eerste kansen zich aandienden. In de 57e minuut was het raak toen Gijs Wiltvank de gelijkmaker binnenschoof. Even later een vrije trap voor Dalfsen op de rand van het 16 meter gebied waarbij Erik Koedijk precies een gaatje wist te vinden voor de 2-1.

Ter Apel wilde wat terugdoen maar gaf hierdoor achterin de nodige ruimte weg waar invaller Remco Hultink wel raad mee wist. De 3-1 was een prachtige lob over de keeper en de 4-1 een intikkertje na goed voorbereidend werk van Maarten Pouwels. Dalfsen stelde hiermee de overwinning veilig en de eerste periode in de 3e klasse C.

Inmiddels heeft de KNVB ook een uitspraak gedaan voor wat betreft de gestaakte wedstrijd SV Dalfsen – VV Gieten. De eindstand van deze wedstrijd is vastgesteld op 3-0 voor Dalfsen en de resterende 30 minuten hoeft niet over gespeeld te worden.

Volgende week speelt Dalfsen uit tegen Musselkanaal, de wedstrijd start om 14.00 uur op Sportpark Musselkanaal.