SV Dalfsen herbstmeister na winst op Twedo

Na een aantal voetballoze zondagen trad Dalfsen zondag weer aan voor de laatste competitiewedstrijd van dit kalenderjaar. Tegenstander het voor Dalfsen onbekende Twedo uit het tweelingdorp Nieuw Amsterdam Veenoord.

De koploper van de derde klasse C begon scherp aan de wedstrijd en wist al in de 8e minuut te scoren in de persoon van Jeroen Kamphuis. Blijkbaar was de heer Kamphuis met het goede been uit bed gestapt want winnen het halve uur scoorde hij ook de 2-0. Hierna liet hij, beleeft als hij is, de beurt over aan de jeugdige Maarten Pouwels. Die wist na rust twee keer te scoren zodat de stand op 4-0 kwam. Ook Daan van der Vegt deed een duit in het zakje, de 5-0 kwam tot stand na een geweldige actie in de 16-meter.

Dalfsen liet de teugels wat vieren en hier wist Twedo van te profiteren, een minuut na de 5-0 werd het al 5-1. Trainer Jacob Grooten wisselde en bracht Remco Hultink in het team. Die wilde zich gelijk bewijzen door de 6-1 in de touwen te schieten. Twedo deed nog wat terug (6-2) maar de overwinning van Dalfsen kwam niet meer in gevaar.

Dalfsen heeft met 10 overwinningen uit 10 wedstrijden het maximale gepresteerd en staat dan ook verdiend bovenaan in de derde klasse C. Komende woensdag staat de bekerwedstrijd SV Dalfsen – DKB op het programma, bij winst kan SV Dalfsen zich plaatsen bij de laatste 32 ploegen van regio Oost. Aanvang 20.00 uur op Sportpark Gerner.