SV Dalfsen geeft riante voorsprong uit handen en verliest van Dalen

Zondag middag stond de topper in de derde klasse C op het programma, de nummer 1 Dalfsen speelde uit tegen de nummer 2 Dalen. De voorsprong van Dalfsen was riant op Dalen, maar liefst 11 punten waarbij wel opgemerkt moest worden dat Dalen twee wedstrijden minder had gespeeld.

Dalfsen begon sterk aan de wedstrijd en nam gelijk het initiatief op het slechte veld in Dalen. Maarten Pouwels brak door op links en werd randje zestien gevloerd, de vrije trap van Erik Koedijk werd door een verdediger van de lijn gehaald. Hierna wederom een knappe actie van Pouwels die de bal perfect af legde op Erik Koedijk, oog in oog met de keeper wist hij nu het net wel te vinden, 0-1. Hierna een bijzondere actie van Sjoerd Klarenbeek, eerst maakte hij onbewust hands in de zestien van Dalen, bleef hierbij in balbezit en werd hierna onderuit gehaald, penalty. Klarenbeek ging zelf achter de bal staan en scoorde voor rust de 0-2 voor Dalfsen.

Na rust een aanvallender Dalen, de lange bal werd gehanteerd en de lange spitsen van Dalen wisten hier wel raad mee. De eerste goal van Dalen was een knappe omhaal. Niet veel later de gelijk maker wederom na een hoge bal in de zestien. Dalen zette door en ook de 3-2 en de 4-2 volgden. Voor het eerst deze competitie stond Dalfsen achter en stond het serieus onder druk. De vrije trap van Joren Rietman leverde nog wel de 4-3 op maar echt gevaarlijk werd Dalfsen niet meer.

Dalfsen staat nog steeds aan kop maar Dalen staat met twee wedstrijden minder op slechts 8 punten achterstand. De spanning is dus weer terug in de derde klasse C, komende zondag speelt Dalfsen thuis tegen HODO uit Hollandscheveld, aanvang 14.00 uur.