SV Dalfsen beleeft sfeervolle dropping met winterse taferelen

In winterse omstandigheden beleefde SV Dalfsen zaterdag de jaarlijkse dropping. Acht teams deden in de omgeving van Sportpark Gerner een gooi naar de felbegeerde beker. Onder leiding van de gloednieuwe organisatie was het uiteindelijk team ‘De Drachtige Jongens’ dat beslag legde op de bokaal en de eeuwige roem.

Uiteraard mocht de dropping dit jaar niet ontbreken op de agenda van Sportvereniging Dalfsen. In het jaar dat de club het 75-jarig jubileum viert, lieten de leden eens temeer zien hoe tijdloos dit jaarlijks terugkerende evenement is. Immers, al voordat Sportpark Gerner haar deuren opende, in 1969, organiseerde de vereniging de dropping. Het is onduidelijk wanneer de eerste editie exact plaatsvond, maar het is niet ondenkbaar dat dit geschiedde in het tijdperk van de Ankummer Voetbal Vereniging, een van de voorlopers van SV Dalfsen.

Acht teams vertrokken zaterdagavond uit de kantine, op jacht naar victorie. Via een fraai uitgestippeld parcours was de thuisbasis enkele uren later eveneens het eindstation. Tussendoor stuitten de teams op een viertal posten, waar de nodige opdrachten uitgevoerd dienden te worden. Onder andere het ‘biervatgooien’ vergde de nodige energie, terwijl de cryptische raadsels de hersenen deden kraken. Bijzonder was het onderdeel ‘perzik sjoelen’, waar een enkeling liet zien over niet eerder ontdekte talenten te beschikken.

Mystery Guest
Als afsluiter van de barre tocht door besneeuwde weilanden, klopten de teams aan bij good old Jan Grobbée, die zich schuilhield in de saloon bij de kantine. Naast hem zat traditiegetrouw de Mystery Guest, onherkenbaar als altijd. De teams kregen een minuut de tijd om hem of haar vragen te stellen, in een poging de ware identiteit te achterhalen. Slechts enkele teams ontdekten dat het Robin Koggel was die zich verborg achter het masker.

Terwijl Zanger Gerard de eerste klanken door de kantine schalde, druppelden de teams weer binnen. De karaokeset draaide op volle toeren en diverse leden namen de microfoon in de hand. Dat had overigens niet gehoeven. Op het moment dat alle deelnemers weer binnenboord waren, ging de nieuwe organisatie over tot de prijsuitreiking. Het was uiteindelijk de organisatie van de laatste jaren, deelnemend als ‘De Drachtige Jongens’, dat de meeste punten binnen harkte en de welverdiende trofee omhoog hief.

SV Dalfsen kijkt terug op een geslaagde dropping en bedankt de nieuwe organisatie, bestaande uit Marc Meulhof, Robin Koggel, Hugo Endeman, Erik Nieuwenhuizen, Bart Dierckx, Michiel Scholten, Remco Hultink, Mark Knol en Alex Habers. Zij hebben laten zien een waardig organisator te zijn en hopelijk geven zij de dropping in 2018 een even sfeervol vervolg!

Het winnende team: ‘De Drachtige Jongens’

Mystery Guest