Dalfsen 2 sluit moeilijk seizoen positief af

Het was een seizoen waarin Dalfsen 2 de spelers wekelijks bij elkaar moest schrapen. Desondanks bleef de sfeer goed en leverden spelers en staf inzet tot het einde. Met een prima 4-2 overwinning tegen Lettele sloot de ploeg het jaar positief af.

Met zeven punten uit de laatste vier wedstrijden kende Dalfsen 2 een prima slotfase van het seizoen. Maar toch is dit het einde van een ietwat teleurstellend seizoen. Het tweede team is voorlaatste geworden en daarmee officieel gedegradeerd.

“Met name de personele problemen hebben het hele seizoen toch wel parten gespeeld”, blikt trainer Andries Lindeboom terug. “Er is geen wedstrijd voorbij gegaan waarin we geen beroep moesten doen op de lagere senioren of jeugd. Onze dank dan ook namens het tweede elftal dat jullie allemaal een steentje hebben willen bijdragen om toch wekelijks te kunnen spelen.”

“Het begrip ‘op elkaar ingespeeld raken’, is dus niet echt aan de orde geweest. Desondanks hebben de jongens zich er goed doorheen geknokt. Dat verdient toch wel een groot compliment. Ga er maar weer elke week staan, niet wetende met wie je dit keer moet samenspelen. De sfeer binnen de groep is altijd goed gebleven en daarmee is toch wel een ’tijdperk tweede elftal’ ten einde gekomen.”

Volgend seizoen zal er geen tweede selectie-elftal zijn bij SV Dalfsen. Andries: “Dus daarom is een bedankje voor onze Sponsor ACS Laarman Satelliet en Campertechniek wel op zijn plek. Al die jaren hebben John en Elly niet alleen geïnvesteerd in het team, maar ook altijd wekelijks fanatieke support gegeven aan het elftal. BEDANKT!!”

SV Dalfsen bedankt daarnaast de staf, Andries Lindeboom, Jan Grobbée en Klaas-Jan Varkevisser, voor hun inzet. We hopen vanaf het seizoen 2019/2020 weer te starten met een volwaardig tweede selectie-elftal!