Stampvolle feesttent geniet van Dalfser VoetbalQuiz

Een buitengewoon goed gevulde feesttent op Sportpark Gerner was donderdagavond het decor van de Dalfser VoetbalQuiz. Liefst achttien teams lieten de hersenen kraken tijdens de eerste tentactiviteit in deze jubileumweek van SV Dalfsen. Na een nek-aan-nekrace bleef de beker uiteindelijk in Dalfsen. Het team van Marc Meulhof, Niek van der Vegt, Leo Pessink en Michiel Scholten ging er met de hoofdprijs vandoor.

Binnenlands voetbal, buitenlands voetbal, het Nederlands elftal. Zomaar drie categorieën die de deelnemende teams toegeworpen kregen. Dit van niemand minder dan presentatoren Gertjan Verbeek en Tom Wildvank. Exact 75 vragen passeerden de revue op de vooravond van het 75-jarig jubileum van SV Dalfsen. De hersenkrakers waren pittig, maar desondanks slaagde het winnende team erin om 71 van de 92 punten binnen te slepen.

De 71 punten van team ‘Die antwoord ga ik niet bevragen’ waren voldoende voor de eindoverwinning. Het team versloeg, zeer knap, de jongens van De Stentor, spelend met teamnaam ‘Fanclub René Eijkelkamp’. Met 68 punten kunnen ook zij terugkijken op een uitstekende prestatie. Het brons ging naar team ‘Neymarman’, bestaande uit Dalfsenaren als Koen Sloot en Paul Boerdijk.

Aansluitend aan de quiz was de WK-kwalificatiewedstrijd Frankrijk – Nederland te zien op het grote scherm. Ondanks de vernedering van Oranje bleef de sfeer in de feesttent – en later de kantine – uitstekend. Laat het een voorbode zijn van een prachtig jubileumweekend!

Bekijk hier alle vragen en antwoorden
Bekijk hier de eindstand van de Dalfser VoetbalQuiz