Samenvoeging jeugd gesprek van de dag in Rosengaerde

De aftelklok richting de samenvoeging van de jeugdafdelingen van ASC’62 en SV Dalfsen toert door het dorp. Deze week stond hij bij Woonzorgcentrum Rosengaerde. Dat bleef niet onopgemerkt bij de bewoners.

“Laat ze maar goed hun best doen samen!”, is de boodschap van mevrouw Holsappel (96) en mevrouw Bosch (86), tante en nicht van elkaar. Mevrouw Holsappel volgde ASC’62 vroeger op de voet. Een kampioenschap van het eerste elftal in Wezep kan ze zich nog goed herinneren. Haar zoons voetbalden in het blauwwit en tegenwoordig zijn haar kleinzoons nog volop actief voor de vereniging.

Mevrouw Bosch zette zich jarenlang in voor SV Dalfsen. Zoon Jan speelde in het eerste en zelf draaide ze de gehaktballen in de kantine. Honderd stuks per week. Ook hielp ze met het schoonmaken van de kantine en draaide ze bardiensten. Via Jan blijft ze nog altijd op de hoogte van de ontwikkelingen binnen de club.