PEC Zwolle speelt opnieuw oefenwedstrijden in Dalfsen

Komende zomer speelt PEC Zwolle wederom op Sportpark Gerner in Dalfsen. Na de succesvolle ontmoeting met SV Dalfsen in 2017, wil de ploeg van trainer John van ’t Schip graag terugkeren. Op het programma staan oefenduels met een combinatieteam SV Dalfsen/ASC’62 en het Duitse SC Preußen Münster. Ook Jong PEC Zwolle speelt een wedstrijd op Sportpark Gerner.

Zaterdag 7 juli belooft een feestdag te worden voor heel voetballend Dalfsen. Die dag speelt de hoofdmacht van PEC Zwolle op Sportpark Gerner een oefenwedstrijd tegen een mix van spelers van SV Dalfsen en ASC’62. De organisatie is in handen van vrijwilligers van beide Dalfser voetbalverenigingen. Spelers van de nieuwe gezamenlijke jeugdafdeling, FC Dalfsen, worden nauw betrokken en hebben bovendien gratis toegang tot de wedstrijd.

Een week later, op zaterdag 14 juli, keert PEC Zwolle terug in Dalfsen. Die middag speelt de eredivisionist een oefenwedstrijd tegen SC Preußen Münster, uitkomend in de Duitse Derde Bundesliga. De dag wordt afgesloten met een oefenduel tussen Jong PEC Zwolle en Jong NEC, waarbij mogelijk speelminuten zijn weggelegd voor voormalig Dalfsen-doelman Jorick Maats. Ook deze dag wordt mogelijk gemaakt door vrijwilligers van zowel SV Dalfsen als ASC’62.

Informatie over kaartverkoop volgt later.

Zaterdag 7 juli
17.00 uur: SV Dalfsen/ASC’62 – PEC Zwolle