Kantinecommissie neemt stokje over van Henk Roddenhof

Over enkele weken neemt SV Dalfsen-erelid Henk Roddenhof afscheid van zijn rol als kantinebeheerder. Maar liefst 25 jaar bekleedde hij, samen met zijn vrouw Riet, deze functie met ziel en zaligheid. De afgelopen maanden bereidde de nieuw gevormde kantinecommissie zich voor op de overdracht. Tijd voor een update met Berné Lenferink, voorzitter van deze commissie.

Berné, een kantinecommissie in plaats van de ‘oude vertrouwde’ kantinebeheerder. Wat houdt deze verandering in?
“Ik heb samen met Ralph Rientjes en Koen Sloot nagedacht over de mogelijke scenarios. Samen hebben we toen besloten om de bestaande taken te gaan verdelen. Met Henk hebben we om tafel gezeten en al zijn taken op papier gezet. Deze hebben we onderverdeeld in commissies en vervolgens hebben we daar weer personen bij gezocht. Via rechtstreekse benadering en oproepen via de website en ‘t Babbeltje hebben we deze mensen inmiddels ook gevonden.”

En wie zijn deze vrijwilligers die de verschillende taken op zich gaan nemen?
“De verantwoordelijke voor de keuken en de in- en verkoop wordt Koen Sloot, waarbij hij ondersteund wordt door Mike Haarman en Chiel Huisjes. Jos Meulhof focust zich op het rooster van de kantinediensten. Verder wordt Jeroen Reimert de penningmeester van de kantine en richt Carola Brinkhuis zich op de schoonmaak. Ten slotte is Ralph Rientjes  algemeen lid (vliegende keep) en ben ik als voorzitter het aanspreekpunt van de nieuwe kantinecommissie.”

Dat is al een mooie club bij elkaar. Maar waarom gaat SV Dalfsen eigenlijk over van een kantinebeheerder naar een kantinecommissie?
“Henk en Riet hebben er altijd zo ongelofelijk veel tijd ingestoken. Ga maar rustig uit van zo’n 25 uur per week. Het is gewoon niet meer mogelijk om weer iemand te vinden die dat op zich kan en wil nemen. Daarom zijn we gaan kijken hoe andere verenigingen het doen. Bij ASC’62 bijvoorbeeld, maar ook bij Heino. Daar werken ze al veel langer met commissies. De vele verschillende taken zijn onderverdeeld bij een grotere groep betrokkenen. Dit wordt ook de situatie bij SV Dalfsen.”

Wat gaan de leden van SV Dalfsen merken van de veranderende organisatie rondom de kantine?
“In eerste instantie nog niet zo veel. Wat veel mensen zich niet realiseren is dat we bij SV Dalfsen eigenlijk behoorlijk verwend zijn. Alles rondom de kantine was, en dat is het nog steeds, zo goed voor elkaar. De nieuwe commissie streeft ernaar om, in de vernieuwde organisatiestructuur, dit zo te houden. Natuurlijk hebben we een aantal ideeën die we op termijn willen doorvoeren, maar dat is allemaal nog niet concreet. Zodra daar meer duidelijk over is, communiceren we dat met de leden. Onze eerste prioriteit is om de kantine op een goede manier draaiende te houden.”

Helder. En zijn alle vrijwilligersfuncties rondom de kantine inmiddels ingevuld?
“De basis is er. Maar we zoeken zeker nog vrijwilligers die willen helpen met verschillende taken, groot of klein.”

Waar kunnen nieuwe kantinevrijwilligers zich melden?
“Dat kan bij mij via kantine@svdalfsen.nl. Maar wie eerst eens benieuwd is naar wat meer informatie kan dit ook via dit e-mailadres laten weten of één van ons gewoon aanspreken.”

Tot en met de feestweek, begin september, zijn Henk en Riet nog de kantinebeheerders van SV Dalfsen. Tijdens deze week draait de nieuwe kantinecommissie al wel mee, om vervolgens het stokje dan echt over te nemen. Als bestuur van SV Dalfsen zijn wij Henk en Riet waanzinnig dankbaar voor de ongelofelijke hoeveelheid werk die zij in de kantine gestoken hebben. Daarnaast zijn we zeer content met de enthousiaste commissie die de afgelopen periode gevormd is. We hebben er alle vertrouwen in dat onze kantine in de toekomst draaiende blijft en wensen Berné en de overige commissieleden bijzonder veel succes!

Henk en Riet zetten zich de afgelopen 25 jaar met hart en ziel in voor SV Dalfsen