Jubileumjaar 2017 in 100 foto’s | Deel 4

De laatste dagen van het jaar staan in het teken van terugblikken. En we hebben bij SV Dalfsen het nodige om op terug te blikken. Aan de hand van 100 foto’s gaan we terug naar een reeks hoogtepunten die het jubileumjaar 2017 te bieden had. Vandaag deel 4.

76. Rondom de oprichtingsdatum, 1 september, staat Sportpark Gerner bol van de activiteiten. Epicentrum is de feesttent voor de kantine. (September)

77. Tom Wildvank en Gertjan Verbeek presenteren de Dalfser VoetbalQuiz. (September)

78. De feesttent is prima gevuld! (September)

79. Zaterdagochtend staat in het teken van de jongste jeugd. (September)

80. Clubmascotte Dalfie laat zich voor het eerst zien. (September)

81. Freestyler Josh vertoont zijn kunsten. (September)

82. Oud-leden halen herinneringen op tijdens de reünie. (September)

83. De gloednieuwe jubileumshirts zijn net op tijd binnen om op 2 september gepresenteerd te worden. De skyline van Dalfsen is goed te herkennen! (September)

84. In de nieuwe shirts (en trainingspakken) speelt Dalfsen 1 diezelfde dag tegen SC Hörstel. Met succes, het eindigt in 7-3. (September)

85. Voor de laatste keer organiseert Ali Brasjen een grote verloting. Stefan Bredewold gaat ervandoor met de fiets. (September)

86. ’s Avonds is het feest in de tent. Bijzonder moment is het afscheid van kantinebeheerders Henk en Riet, die zich 25 jaar met hart en ziel inzetten. Op het podium dragen ze de sleutel over aan de nieuw gevormde kantinecommissie. (September)

87. Na alle festiviteiten gaat de bal weer rollen. Met ruime overwinningen op Vilsteren, Broekland en Mariënheem overleeft Dalfsen 1 zonder problemen de poulefase van de beker. (September)

88. Oranje Onder 20 traint twee dagen bij SV Dalfsen. Hier gaat SVD-lid Seb Feijen op de foto met Jay-Roy Grot van Leeds United. (Oktober)

89. Rodney Kongolo van Manchester City geeft een prachtig cadeau aan SV Dalfsen. Het gesigneerde shirt is ingelijst heeft een mooi plekje gekregen in de bestuurskamer! (Oktober)

90. Dalfsen 1 schiet als een raket uit de startblokken in de Noordelijke 3e klasse C. De ploeg wint alle competitiewedstrijden tot de winterstop en dus ook de eerste periodetitel. Het spel is goed en de zeges zijn regelmatig groot.

91. Voor het eerst in de clubhistorie overwintert SV Dalfsen in het bekertoernooi. In de knock-outfase moeten ook eersteklasser De Zweef, tweedeklasser IJVV en vierdeklasser DKB eraan geloven.

92. Na de voetbalplaatjesactie in 2010 komt Jumbo Kamphuis opnieuw met een spaaractie. SV Dalfsen vindt zichzelf dit keer terug in hetzelfde verzamelalbum als de handbal. (November)

93. De oude SVD-shirts krijgen een tweede leven in Zuid-Afrika. (November)

94. In een overvolle kantine stemmen leden van SV Dalfsen en ASC’62 nagenoeg unaniem in met de komst van een samengevoegde jeugdafdeling in Dalfsen. (November)

95. Bestuurswisselingen tijdens de Algemene Ledenvergadering. Jan Bosch en Janny Grolleman nemen afscheid, Martijn Huizing en Anne Feijen treden toe. (November)