Geslaagd D-kamp voor JO13-pupillen

Afgelopen weekend was het dan eindelijk weer zover, de JO13-pupillen van SV Dalfsen sloten het seizoen af met het traditionele D-kamp. Dertig kinderen verzamelden zich vrijdagavond op Sportpark Gerner, topfit en nog vol energie. Hoe anders was dat twee dagen later, bij de afsluiting van het kamp. Moe maar voldaan kunnen we terugkijken op weer een geslaagd D-kamp!

Vrijdagmiddag arriveerden de D-pupillen met hun ouder(s) op het sportpark. Nadat alle tenten waren ingericht, vertrokken de ouders en was het D-kamp echt begonnen. Als eerste werden alle begeleiders aan de jongens voorgesteld, dit jaar waren dat Marc Meulhof, Luc van der Vegt, Tom Hultink, Hugo Endeman, Remco Hultink, Willem te Wierik, Stefan Jansen of Lorkeers en Steve Oosterkamp. Nadat dit gebeurd was kon er begonnen worden met het Champions League toernooi. De jongens werden verdeeld in zes teams, die het in een poule tegen elkaar opnamen. Op vrijdag en zaterdag de poulewedstrijden, op zondag de finale.

Bosspel
Bij het invallen van de duisternis zaten de wedstrijden er ongeveer op en kon de groep zich voorbereiden op het bosspel. De regen van die middag was aardig de grond ingetrokken en dus vertrokken we naar het Gerner Bos, aan de andere kant van de Haersholteweg. Daar werd de groep opgesplitst in de ‘douane’ en de ‘smokkelaars.’ De smokkelaars hadden de taak om geld naar de andere kant van het bos te smokkelen, waarbij het de uitdaging was om uit handen te blijven van de douane.

Overigens gingen er geruchten over een ontsnapte gek in het bos. Deze liet zich niet zien, dus uiteindelijk keerde iedereen weer heelhuids terug bij de kantine. Daar werd, onder het genot van een hapje en een drankje de moppentrommel nog even geopend. Na enkele geslaagde grappen volgde nog een aantal spannende rondes van de petje-op-petje-af-quiz. Rond half één zochten we de tenten op.

Penaltybokaal
Na een vrij kort nachtje (voor de één nog wat korter dan voor de ander), zat iedereen zaterdagochtend weer mooi op tijd aan het ontbijt. Vervolgens werden de voetbalschoenen weer aangetrokken voor de volgende serie wedstrijden. Tegen het einde van de ochtend verzamelde de complete groep zich bij het doel, voor de penaltybokaal. Keepers Leon en Luc namen om de beurt plaats onder de lat. Vervolgens mocht iedereen drie keer aanleggen vanaf elf meter. Bij de eerstejaars O13-pupillen was uiteindelijk Hugo Kolkman het meest trefzeker en bij de tweedejaars won Indy Lindeboom. Na de penaltyserie werd de kantine weer opgezocht voor de lunch.

Rond één uur had iedereen het eten op en maakten we ons klaar voor het vertrek richting de kartbaan in Wijthmen. Daar aangekomen werd er even kort uitgelegd hoe alles werkt en kon iedereen twee keer vijf rondes rijden over het Karba-circuit. De begeleiding genoot van de inhaalacties en vooral van een paar mooi botsingen. De mooiste inhaalactie kwam dit jaar op naam van de jarige Storm van Hessem, die eerder die dag nog fanatiek werd toegezongen.

Barbecue
Rond een uurtje of vier vertrokken we weer richting Dalfsen. Bij terugkomst in de kantine kwamen de ijsjes tevoorschijn en werd de barbecue aangestoken. Dit gebeurde overigens allemaal onder heerlijke weersomstandigheden. Waar de dagen voorafgaand aan het D-kamp onstuimig verliepen, liet de zon zich tijdens het kamp volop zien. Op de een of andere manier verloopt het D-kamp vrijwel altijd zonnig. Zaterdagavond lagen de meesten redelijk op tijd in de tenten en was het muisstil. De korte eerste nacht had zijn tol geëist, er moest behoorlijk wat slaap ingehaald worden.

Zondagochtend zaten we rond negen uur alweer aan de ontbijttafel. De laatste dag was aangebroken, wat was het weer snel gegaan. Nadat de tenten waren leeggehaald, stonden de finales van onze eigen Champions League op het programma. In een spannende eindstrijd versloeg Juventus uiteindelijk Real Madrid en zo mochten Jorn van der Vegt, Stijn Dam, Thijme van der Maaten, Finn Bosch en Camiel van Ommen de felbegeerde beker omhoog houden. Ondertussen was ook bij het rodedraadspel een winnaar bekend. Thijme gooide zijn pijlen het beste in het bord en kroonde zich dat dartkampioen.

Naast de genoemde winnaars, viel nog een aantal kampgangers in de prijzen in de verschillende categorieën. Zo ging de prijs voor beunhaas van het weekend naar Matt van den Anker, was Guido Ganzeboer de ‘sleutelpersoon’ van het D-kamp en kroonde Stijn Dam zich tot ‘schwalbekoning’. De knakprijs ging wederom naar begeleider Remco Hultink. Na de prijsuitreiking konden we over gaan op de lunch, inclusief heerlijke tomaten- en groentesoep, zoals altijd verzorgd door Hans Westerhof.

Generatiewedstrijden
Tegen twee uur kwamen de ouders aan op het sportpark. De één was nog gekker verkleed dan de ander, een enkeling was zelfs amper te herkennen. De generatiewedstrijden werden gespeeld, waarbij de pupillen het in drie wedstrijden opnamen tegen hun ouders. Uiteraard wonnen de D-tjes alle wedstrijden dik verdiend van de ouders, waarbij de ouders zelfs geen doelpunt wisten te maken. Na het laatste fluitsignaal was er de gelegenheid om bij de kantine het D-kamp gezellig af te sluiten. Uiteindelijk sloeg de vermoeidheid toch toe bij de meeste kinderen en keerde iedereen tegen het einde van de middag weer huiswaarts. Het einde van weer een geslaagd D-kamp.

Rest ons nog een paar mensen te bedanken, zoals keeper Leon Schokker voor zijn gastoptreden tijdens de penaltybokaal. Verder Henri Noordman en vriendengroep voor het uitlenen van de partytent, Jan Grobbée voor de bewaking van de tenten op zaterdagmiddag en natuurlijk Hans Westerhof voor de heerlijke soep. We bedanken ook Robert Lans van Café Nikki’s voor de sponsorbijdrage. Ten slotte een woord van dank naar de kantinecommissie voor het beschikbaar stellen van de kantine en het BBQ-vlees. Allen hartelijk bedankt!

Bekijk hier alle foto’s van D-kamp 2018.