Dalfsen in slotfase langs Weerdinge

Onder zomerse omstandigheden werd om 14.00 uur afgetrapt voor de wedstrijd Weerdinge 1 – SV Dalfsen 1. De ploeg ten noorden van Emmen had zich voorgenomen om de punten niet cadeau te doen en speelde daarom gedreven en af en toe op het randje. De scheidsrechter vond dit prima en liet veel toe.

Na wat eerste schermutselingen nam Dalfsen halverwege de eerste helft het initiatief en dit leidde tot de 0-1 na een mooie combinatie van Gijs Wiltvank, Maarten Pouwels en Jeroen Kamphuis. Hierna nog een aantal goede kansen, maar gescoord werd er voor de rust niet meer.

Na rust pakte Dalfsen de draad weer op en dit leidde in de 54e minuut tot een geweldige kans, maar de paal stond een tweede doelpunt in de weg. Iets later wist Weerdinge wel te scoren door een mooi strak afstandsschot. Even dreigde de wedstrijd in een gelijkspel te eindigen maar Koen Sloot wilde hier niet aan meewerken en scoorde vlak voor tijd de 1-2. Ook Maarten Pouwels wist nog een keer te scoren, waardoor de eindstand op 1-3 werd bepaald.

Komende donderdag speelt Dalfsen thuis tegen HODO, aanvang 18.30 uur.

Meer foto’s van Weerdinge – Dalfsen zijn te bekijken in het fotoalbum.