Dalfsen 2 veroordeeld tot nacompetitie

In de laatste wedstrijd van de reguliere competitie kon SV Dalfsen 2 de nacompetitie nog ontlopen, al was het daarvoor afhankelijk van de resultaten op de andere velden. Zondag moest er gewonnen worden van Overwetering.

Door: Dalfsen 2

Het tweede begon slecht aan de wedstrijd en keek na drie minuten al tegen een 1-0 achterstand aan. Voetballend zag het er wel aardig uit maar het benodigde fortuin ontbrak deze ochtend bij de Dalfsenaren. Een bal op de lat verdiende een beter lot en even later had de scheidsrechter ook zomaar een penalty kunnen geven. Ondertussen liep Overwetering uit naar 3-1, wat ook de ruststand was. Na de thee nam het tweede zich voor om orde op zaken te stellen. Maar dit voornemen werd ruw verstoord door een misverstand in de verdediging, waardoor het Overwetering was die de wedstrijd direct na rust in het slot gooide.

SV Dalfsen 2 kan zich gaan voorbereiden op de nacompetitie. Op 21 mei wordt eerst thuis gespeeld en daarna op 28 mei volgt een uitwedstrijd wat moet resulteren in de finale op 5 juni. Het tijdstip en de tegenstander worden later bekend gemaakt. Het tweede belooft er alles aan te doen om ook volgend seizoen in de Reserve 2e Klasse uit te komen.