Combi JO19-1 neemt drie punten mee uit Hattem

Combiteam JO19-1 heeft zaterdag met 0-3 gewonnen van Hatto Heim JO19-1. Het is de derde zege op rij voor de ploeg van trainer Jurgen Beuwer, dat hierdoor aansluit bij de subtop van de 1e klasse 01. Het team maakte het volgende verslag:

Na de bespreking konden we onder goede omstandigheden naar Hattem rijden. Daar aangekomen gelijk omkleden en de warming-up doen. De wedstrijd begon om 15.00 uur. Het veld was erg hard en slecht gras. De eerste helft was rommelig met veel balverlies aan beide kanten. Wel kreeg Dalfsen/ASC’62 een kans die helaas niet benut werd. De keeper pakt deze bal goed. Onze verdediging was niet erg onder de indruk van de spitsen van HattoHeim.

In de rust werd gewisseld (Ruben Meulenbelt werd gewisseld voor Bas Pietersma). De tweede helft begon voor Dalfsen gelijk goed met een goal van Nik Busscher uit een corner genomen door Bas Pietersma, die de bal bij de tweede paal voorgaf en teruggekopt werd naar de eerste paal door Steven Boer. Daarna kreeg Hattem een grote kans die belandde op de paal. Uit de aanval daarna kreeg Bas Pietersma een crosspass van Stijn Brekveld, na een lange sprint werd de bal voorgegeven op Ole Woltmeijer die beheerst scoorde. De 2-0 was een feit. De wedstrijd was qua veldspel in evenwicht. Dalfsen benutte de kansen beter dan de tegenstander. Laat in de tweede helft scoorde Bas Pietersma uit een counter 1 op 1 met de keeper. Verder waren er voor beide team nog wat kleine kansjes die niet benut werden. Bram en Jelmer kwamen nog in het veld voor Sam van de Anker en Stijn Brekveld.

Erg blij waren wij met deze overwinning. Drie punten meegenomen uit Hattem. Nu staan we vijfde op de ranglijst. Volgende week speelt dit team een thuiswedstrijd tegen Hardenberg 85 om 14.30 uur.