Bekeravontuur Dalfsen 1 eindigt na strafschoppen

Het bekertoernooi voor Dalfsen 1 is ten einde. Op bezoek bij Alverna stond het zondagmiddag na 90 minuten 0-0, waarna de thuisploeg de strafschoppen beter nam: 5-4.

Na een busreis van 116 kilometer bood Dalfsen 1 uitstekend partij aan de eersteklasser uit de gemeente Wijchen. De thuisploeg had weliswaar het meeste balbezit, maar tot grote kansen leidde dat niet.

Aan de andere kant duurde het even voordat Dalfsen van zich kon laten spreken. Het eerste wapenfeit was een vrije trap van Erik Koedijk die op de lat uiteenspatte. De ploeg van Jacob Grooten trof op slag van rust wederom het aluminium, toen Maarten Pouwels de bal op de paal schoof.

Na rust veranderde er weinig aan het spelbeeld. Alverna bleef de bovenliggende partij en Dalfsen loerde op de tegenaanval. Na één van die tegenstoten had de bal op de stip gemoeten, toen Pouwels binnen de beruchte lijnen gevloerd werd. De scheidsrechter wilde van een strafschop niets weten en onthield even later ook Alverna een zuivere penalty.

In de slotfase waren beide ploegen nog dicht bij de winnende treffer. Remco Hultink kon alleen doorlopen op het Gelderse doel, maar zonder succes. Alverna raakte in de extra tijd de lat met een kopbal. Doelpunten vielen er niet en dus moesten strafschoppen de beslissing brengen. De loterij viel uit in het voordeel van Alverna, dat zodoende doorstoot naar de laatste zestien van de districtsbeker.

Dalfsen kan terugkijken op een uitstekend bekertoernooi, waarin het voor het eerst in de clubhistorie wist te overwinteren. Stunts waren er door te winnen van eersteklasser De Zweef en tweedeklasser IJVV. Het vizier gaat nu vol op de competitie, waarin volgende week de belangrijke uitwedstrijd tegen Dalen op het programma staat.